Uitreiking Gouden Spaarvarken 2012
ma 14 jan 2013 door: SpaarInformatie
Alweer voor de vierde keer gingen we naar Amsterdam om het Gouden Spaarvarken uit te reiken. Dit keer was het WestlandUtrecht Bank die het Spaarvarken in de wacht sleepte. Met de 'SpaarOnline Rekening' bood WestlandUtrecht Bank over heel 2012 een gemiddeld rendement van 2,73% en liet daarmee de overige spaarbanken achter zich (Zie ook: www.GoudenSpaarvarken.nl). Net zoals bij de vorige keren keek de receptie nogal vreemd op toen we ons daar meldde met het grote Gouden Spaarvarken onder onze arm. We werden ontvangen door Michel van Leuven, Judith van Summeren en Vincent Peters die allemaal bij WestlandUtrecht Bank werkzaam zijn. Enthousiast vertellen ze over ‘hun’ bank en de 'SpaarOnline Rekening' .
SpaarOnline Rekening
WestlandUtrecht Bank geeft naar eigen zeggen ‘een eerlijke rente’ over het spaartegoed. Dit blijkt in ieder geval uit het feit dat ze al sinds 2010 in de top van de spaarrente lijstjes staat. Het spaarbeleid is ook erg transparant: het ingelegde spaargeld wordt gebruikt om hypotheken te financieren, een duidelijk doel dus waardoor WestlandUtrecht Bank ook een stabiel rentebeleid kan voeren.
Persoonlijk contact
WestlandUtrecht Bank verkocht in het verleden vooral producten via intermediairs. In 2010 introduceerde de bank de SpaarOnline rekening. Om de klanten die kiezen voor dit direct af te sluiten spaarproduct goed van dienst te zijn neemt het klant relatie center een belangrijke plek in binnen de organisatie. Alle medewerkers die daar werken krijgen een financiële opleiding zodat ze op deskundige wijze de klant telefonisch of via email te woord kunnen staan. Het doel is om het grootste deel van de vragen direct kunnen beantwoorden. Ook is het klant relatie center verantwoordelijk voor steekproefsgewijs nabellen van klanten die een nieuwe SpaarOnline Rekening openen. Dit om na te gaan of de klant tevreden is. Kortom, een persoonlijke aanpak.
Gebruiksvriendelijkheid
Naast het persoonlijke contact doet WestlandUtrecht Bank veel aan het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid. Het doel is dat iedereen binnen een paar minuten zelf een rekening kan openen en er mee aan de slag kan gaan. Zo zijn er bijvoorbeeld filmpjes gemaakt hoe de producten werken en is de aanmeld procedure vereenvoudigd.
De uitreiking
Na het gesprek was het weer tijd voor de uitreiking. Op de foto staan van links naar rechts Vincent Peters (Manager Product Management Bancair), Judith van Summeren (Manager Marketing & Communicatie Direct) en Michel van Leuven (Marketeer Sparen) met natuurlijk het Gouden Spaarvarken.
We zijn benieuwd of het Gouden Spaarvarken volgend jaar weer naar de SpaarOnline rekening zal gaan. Als dat het geval is, zal het wel onder de vlag van Nationale-Nederlanden zijn omdat recent is aangekondigd dat Nationale-Nederlanden op termijn onder andere de spaarproducten van WestlandUtrecht Bank zal overnemen.
|
|
|